Лозаннское движение

На?а адреса:

вул. Гамарника, 57,
Пуща-Водиця, м. Київ

По?това адреса:
а/с 8, м. Київ, 04075

тел./факс:

(044) 431-90-77

Пи?іть нам!
Карта проїзду


Locations of visitors to this page
Головна » Про Союз » Національне партнерство

Місія, економічна діяльність та керівництво

"Відповідальність, принциповість і духовність" - такими словами закінчувалася моя стаття в попередньому номері газети. Будучи частиною Вселенського Тіла Ісуса Христа, церкви Християн Євангельської Віри усвідомлюють повну залежність від Бога у виконанні як Його Великої Заповіді, так і Великого Доручення. У даній статті мені дуже хочеться передати те бачення, яке відображає цілі і завдання, поставлені Богом перед кожною помісною церквою ХЄВ, регіональним Об'єднанням церков і всього Союзу.

Молитовний по?ук одкровення Божої благодаті для церков ХЄВ зможе об'єднати як стар?их служителів Об'єднань, так і членів помісних церков, які не бояться протистояти негативному досвіду минулих років, включаючи Радянську епоху, і не бажають піддаватися руйнівному впливу сучасних екуменічних та сектантських проявів в церкві, що ведуть до лібералізації церкви і світської гуманізації суспільства. Зазначена вище стаття проголо?ує десять конкретних дій спільного служіння, підкріплених важливими пунктами офіційної позиції розуміння суті служіння церкви ХЄВ, в контексті стратегічних молитовних планів розвитку Союзу.

Місія Церкви Христової.

Як «Дім Божий», кожна помісна церква є Домом молитви - храмом, де справжні віруючі поклоняються Йому в дусі і істині! Це Дім молитви для всіх народів, а не однієї ли?е нації або групи людей. Це місце, що коливається не від гучної музики, але від могутньої молитви! Церква ХЄВ - це "Дім хліба", де пропонується здорова їжа як для духовних немовлят, так і для зрілих членів церкви. Учнівство на всіх рівнях сприяє здобуттю як атестата духовної зрілості, так і постійного підвищення кваліфікації в служінні. Кожна помісна церква - це "Дім існування і прояву Духа Господнього": продовження виконання пророкування Ісаї самим Ісусом Христом через Його учнів: "... благовістити..." (Луки 4:1819).

Зважаючи на наведені вище твердження, кожна помісна церква може поставити перед собою наступні завдання:

а) проводити молитовні збори (по можливості з постом) як дітей і молоді, так і представників середнього та стар?ого поколінь однієї церкви на рівні населеного пункту або району;

б) створювати умови для всіх поколінь бути наставленими в Слові Божому, оскільки світ не зможе перемогти тих, хто покірливі Біблії;

в) однаково служити Богові як в церкві, так і за її межами. Розуміючи мас?табність місії церкви Христової, вірю, що пріоритетом для 12 наступних місяців є необхідність:

I. Об'єднати кожну помісну церкву і Об'єднання церков ХЄВ довкола тематичної молитви (Біблія); стояти в молитовному проломі (клопотанні) за потреби святих, не забуваючи дякувати Господа за всі Його благодіяння.

II. Просити у Бога одкровення згори і водійства Духа Святого для виконання Його волі в особистому житті кожної людини, в його сім'ї і у всій церкві. На рівні керівництва церкви і Об'єднання бути здатним бачити, що Бог робить в певній місцевості, у всій країні і в кожному народі.

III. Служити Богові, служачи один одному даними Богом дарами і талантами, відвідую чи братські церкви ХЄВ, як із словом проповіді і учення, так і з служінням хвали і поклоніння (музика, спів, поезія і так далі).

Економічна діяльність

Служіння церкви існує для виконання даної Богом місії. Кожна помісна церква має, дане їй Богом, право мудро розпоряджатися всіма матеріальними благами у вигляді добровільних пожертвувань. Вона несе відповідальність за наповнення і виконання бюджету перед Богом, державою і членами церкви; за участь в потребах святих і тих, хто страждає із-за природних або техногенних катастроф, оскільки є благословенне блаженство в тому, щоб жертвувати; за вірну підтримку спільного служіння на національному і міжнародному рівнях.

Бог бажає благословити кожну помісну церкву всім необхідним для ефективного служіння в ім'я перетворення суспільства в Його Царство. В ім'я успі?ного служіння на?их церков, ми ставимо перед собою такі завдання:

а) матеріально-технічне забезпечення і облік мають бути ефективними, прозорими і підтверджуватися зустрічною перевіркою;

б) механізм фінансування по винен змінюватися відповідно до контексту, який відображає законодавчу базу країни та духовні стандарти церкви і суспільства;

в) в найближчому майбутньому основним джерелом на?их доходів мають стати десятини і пожертви від членів церкви, на підставі яких формується і роз?ирюється служіння церкви (Об'єднання і Союзу).

Вкрай важливо:

IV. Надавати гідну увагу і особливу честь тим, хто працює в церкві служінням молитви і проповіді Слова: підтримувати, в міру можливостей, ?татних служителів церкви, а також тих, хто вірно та жертовно ніс працю і нині знаходиться в похилому віці.

V. Визначитися з рівнем підтримки служінь церкви, оскільки бюджет відображає пріоритети служіння кожної общини: місія, добродійність, освіта, музика та спів і так далі.

VI. Пам'ятати про привілей конкретної участі в насущних потребах Об'єднання/Союзу церков: загальні збори і з'їзди, стар?і служителі і співробітники, комунальні й ін?і витрати канцелярії Союзу, газета "Сила Єднання" та ін?і спільні проекти.

Керівництво

Вважаю за важливе, зберегти автономію кожної помісної церкви ХЄВ. Яким би не був процес відкриття общини, питання керівництва церквою і приєднання до певного Об'єднання Союзу повинні вирі?уватися в "єдності духа і союзі миру". Має бути визнання вищого керівництва, оскільки "мен?ий благословляється біль?им". При цьому, Єпископ Об'єднання або Союзу не може втручатися в життя церкви без запро?ення керівництва або біль?ості (75%) членів церкви.

Розглядаючи питання управління церквою Христовою, без сумніву, Ісус є главою церкви і всі, народжені згори брати і сестри, є частиною Його видимого Тіла тут на Землі. В ім'я надприродного духовно просвітницького служіння в церкві, Ісус Христос закликає і помазує служителів. Церква, будучи покірною водійству Духа Святого, відокремлює присвячених на працю пасторів, вчителів, благовісників, про років і апостолів. В ім'я богобоязного духовно адміністративного порядку, пер?оапостольська церква з постом і молитвою постачала і благословляла на служіння сповнених Святого Духа і мудрості, випробуваних дияконів, проповідників, благодійників і єпископів! У сім'ї Ісус також встановив Свій порядок, закликаючи чоловіка бути прикладом для дружини, прикладом в слухняності Христу і один одному, в ім'я виховання дітей в страху Божому.

Церква повинна своєчасно розділити питання керівництва (лідерства) та питання адміністрування (менеджменту), оскільки вони виконують різні функції. Служіння пресвітера і диякона повинні завжди взаємодоповнювати один одного. Тому:

а) для прихожан і членів церкви має бути зрозумілим, хто має духовну владу і право приймати рі?ення з питань членства, висвячування, дисципліни, богослов'я і так далі. Має бути повна прозорість в адміністративних і фінансових питаннях;

б) склад Ради Єпископів і Ради помісної церкви повинні відображати представництво різних духовних дарів і посад;

в) для управління Союзом принципове значення має все бічна підтримка кожної помісної церкви.

Нехай Сам Господь допоможе нам:

VII. Виробити і погодити на рівні помісних церков процедуру корпоративного (спільного) управління і відповідальності в сім'ї, помісній церкві, Об'єднанні і Союзі.

VIII. Переглянути і затвердити статус З'їзду Союзу, Ради Єпископів, Роз?иреної Ради Єпископів і канцелярії Союзу (якісно і кількісно).

IX. Максимально усунути спонтанне зведення в сан випадкових людей на всіх рівнях, і розробити процес "підготовки до вищого звання" на підставі, як мінімум, таких показників: плід служіння в церкві й добре свідоцтво від сім'ї і зовні?ніх людей; праця в ім'я створення й підтримки партнерських стосунків між церквами ХЄВ і братської по?ани до ін?их євангельських церков; прагнення підвищувати рівень особистої освіти і бути наставником для ін?их.

X. Виконувати Його волю, молитовно поставив?и перед собою щорічні завдання і стратегічні довгострокові цілі, задля забезпечення руху у вибраному напрямі.
Саме здорові перетворення змінюватимуть якісно і кількісно церкву та суспільство. Вірю, що краще - попереду, оскільки "Бог передбачив щось краще про нас" (До Євреїв 11:40).

Анатолій В. Глуховський


Як треба поводитись в домі Божому?

Союз Вільних Церков є частиною благословенного Дому Божого! Апостол Павло, як вчитель від Бога, нагадує сучасному поколінню служителів важливі принципи у своїх посланнях, щоб вони знали, як треба поводитись в "домі Божому" (1 Тим. 3:15). Збори членів помісної церкви, Ради Єпископів та З'їзди потрібні як для духовновиховного процесу, так і для вирі?ення організаційнодисциплінарних питань. Порядок денний роз?иреної Ради Єпископів, яка проходила у Донець ку 16 – 17 жовтня цього року, складався з двох частин: розгляд положення щодо розвитку Союзу із збереженням напрацювань поколінь служителів, які заплатили велику ціну вірності Богу і Його Церкві та підготовка до XI З'їзду Союзу, який пройде в Києві з 23 до 25 березня 2010 року!

Пер?і п'ять номерів газети ознайомили читача з регіональними об'єднаннями церков ХЄВ. Наступні номери газет та офіційний сайт Союзу будуть продовжувати публікації важливих з історичної та стратегічної точок зору документів. Мета одна – знати, як поводити себе...

Отже, Союз Вільних Церков ХЄВ України – це спілкування церков і їх духовних лідерів: пресвітерів, пророків і т.п., де рух і роботу Святого Духу ніхто не намагається очолити або використовувати для ?тучної єдності. Пастори не можуть представляти себе, але помісну церкву, в якій вони несуть служіння. У Союзі немає центрального органу управління. Духовне життя і розвиток церков координується Пресвітерськими Радами та Радою Єпископів. Адміністративні та ін?і питання вирі?уються централізовано і при цьому, Адміністративні Ради несуть виключно виконавчу функцію.

З'їзд Союзу проходить кожні два роки і має законодавчу владу. На З'їзді здійснюється молитва благословіння на роботу поіменно затвердженої Ради Єпископів (на підставі спадкоємності або звітновиборчих нарад Об'єднань). Рада Єпископів на чолі зі Стар?им Єпископом/Президентом Союзу збирається на нараду не рід?е ніж два рази на рік для вирі?ення насущних питань і братського спілкування. Стар?і пресвітери областей/нових об'єднань і почесні служителі Союзу запро?уються до участі в від критих роз?ирених Радах Союзу. Особливо заохочуються регіональні духовноповчальні конференції, збори пастирів і служителів церков ХЄВ. Адміністративна Рада Союзу/ співробітники канцелярії Союзу виконують поставлені зав дання/доручення керівництва Союзу і несуть відповідальність за матеріальнотехнічну та статистичнодокументальну базу даних.

Є ще дуже багато невирі?ених питань або положень, котрі було "створено ?тучно". Не завжди легко визначитися, що важливі?е або повинно бути на пер?ому місці в питанні вибору духовного керівництва або духовної стратегії: що ми вибираємо або кого ми вибираємо? Але нам як Союзу є за що дякувати Господа. В завер?ення цієї статті хочеться звернути ва?у увагу на три важливих моменти:  

1). По?ук "соборності" у вирі?енні загальносоюзних питань. Як у пер?оапостольські часи, важливим фактором є богонатхненний, а не корумпований підхід до вирі?ення важливих питань. Зрозуміло, що рі?ення Союзу/церкви не по винні прийматися представниками ли?е одного кола служи телів. Апостольський собор в Єрусалимі продемонстрував, як Церква, апостоли та стар?і (Дії 15:4,6,22) молитовно ?укали волі Божої. Союз також має достатньо лідерів, які, у відповідності до рівня питання, закликають віруючих вирі?у вати їх як на рівні помісної церкві та Об'єднання, так і Ра ди Єпископів та З'їзду церков ХЄВ.

2). Незгода та суперечки. Різні погляди, які ведуть до розлучення, як у випадку з Павлом та Варнавою (Дії 15:39), ніколи не повинні супроводжуватись ворожістю та суперечками. Союз не керівництво за 20 років спільної праці змогло зберегти свободу принципової незгоди, розуміючи, що краще бути роз'єднаними істиною, ніж забороняти Павлу та Варнаві продовжувати Божу справу з Його благословенням та благодаттю. Суперечки є іспитом не так для Павла та Варнави, як для ін?их, які стараються доводити комусь з лідерів їх неправоту.

3). Принципові цінності служіння і взаємин церков ХЄВ України відрізняють Союз від ін?их євангельських об'єднань церков. Закладені засновника ми Союзу принципові цінності до сьогодні?нього дня допомагають церквам служити Богові через служіння людям, не зловживаючи даною Богом свободою. Проблеми настають тоді, коли хтось з керівників забуває хоча б про одне з наступних положень:

1.Кожна помісна церква ХЄВ є автономною: управління, пропагування, забезпечення здійснюється власне нею.

2.Церкви ХЄВ об'єднуються добровільно як на рівні Об'єднання/Регіону, так і Союзу в ім'я спільного служіння Богові, один одному і суспільству, через виконання Вели кого Доручення і заповідей Ісуса Христа.

3.Церкви Союзу прагнуть бути об'єднаними наступними по діями: духовноповчальними з'їздами і тематичними конференціями, цілеспрямованими молитвами і пророчим словом, духовним оновленням і жаданням пробудження.

4.Церкви Союзу прагнуть бути об'єднаними наступними служіннями: духовна освіта і відкриття нових церков, добро чинність і милосердя, місія та благовістя.

5.На спільне служіння церков не впливає: географічне місце розта?ування церков, форма богослужіння і догматичні питання, що не мають відно?ення до порятунку і не суперечать ключовим євангельським доктринам.

6.Взаємовідносини між керівництвом Регіону/Об'єднання і помісними церквами визначаються з врахуванням наступних чинників:

а) дочірні громади, які були відкриті через служіння лідера і материнської (ресурсної) церкви;

б) відкриття нових церков, що проходило за підтримки служінь Союзу і/або за рубіжних пожертв;

в) церкви, що рані?е знаходилися в ін?ому Союзі, або незалежні рані?е громади і групи (ті, що мають реєстрацію, як і ті, що не визнають її).

7.Встановлені форми духовно юридичної приналежності до Союзу:

а) зареєстровані за Союзним статутом;

б) ті, що подали заяву про приєднання до Союзу;

в) ті, що висловили усне або письмове бажання спів працювати з Союзом. Пер?і дві форми приналежності надають пастирям право участі у вирі?енні внутрі?ньосоюзних питань і обиратися на керівні посади.

8. Термін виконання обов'язків членами Ради Єпископів регулюється Статутом Союзу або внутрі?нім Положенням. Стар?ий Єпископ Союзу і Єпископи регіонів зали?аються на своїх посадах до ви борів і затвердження їх право наступників.

9. При виникненні конфлікт них ситуацій в Союзі, Регіоні або Об'єднанні (гріх, розділення, подання заяви, то що...) Стар?ий Єпископ Союзу або призначений ним служитель, несе відповідальність за рі?ення спірного питання. Недопустимо відкриття/закриття церкви/служіння – Об'єднання/Регіону, а також надання або зняття повноважень стар?ого служителя ли?е на підставі поданої заяви.

10. Розуміння лідерства визнається як таке, що ґрунтується ли?е на одкровенні Божої волі для Його народу (Числа 16) і на встановлених біблійних стандартах священнодіяння для тих, хто має покликання і посвяту для служіння церкви Христової (1 Тим. 3:112; 4:1216; Титу 1:59).

Чекайте на продовження, оскільки свобода для Союзу Вільних Церков – це відповідальність, принциповість і духовність...

Анатолій В. ГЛУХОВСЬК?Й